🛡️ La aBeauty e sigur 👉 Vezi măsurile

21 de zile

Când auzi cuvântul ”schimbare” cum îl percepi?

Pozitiv?

Negativ?

Ai putea spune: depinde!

Dacă e o schimbare pozitivă (mașină nouă, câștiguri mai mari, vacanță, mutare într-o casă mai frumoasă etc.) vei spune că percepi pozitiv cuvântul schimbare.

Dacă e o schimbare negativă (deplasări lungi și obositoare, distanță mai mare față de serviciu, nu dormi în patul tău etc.) vei spune că percepi negativ cuvântul schimbare.

Hal Urban scria în cartea Puterea Cuvintelor că ”schimbare” este un cuvânt perceput negativ la nivel subconștient, indiferent că respectiva schimbare este una pozitivă sau negativă.

De ce?

Pentru că atunci când producem o schimbare, ieșim din zona de confort. Iar creierul nu prea vrea să iasă din zona de confort (numită și zonă de echilibru).

Însă pentru a evolua, a te dezvolta, a atinge obiective mărețe este nevoie de schimbări. Nu putem aștepta schimbări realizând aceleași lucruri. Prin urmare, este necesar să facem lucruri diferite.

Iar lucrurile și obiceiuri diferite presupun schimbări.

Schimbările sunt ușor de făcut

Este foarte ușor să faci o schimbare.

Schimbările sunt greu de menținut

Însă cel mai greu lucru este să menții acea schimbare.

Regula 1 pentru menținerea schimbării

Schimbarea trebuie să vină din interior și să fie alimentată de o motivație supremă de-a ta. Nu de-a altcuiva.

Schimbările prin constrângere nu aduc motivație. Gen: ”Trebuie să te lași de fumat pentru că ai să te îmbolnăvești.” sau ”Trebuie să slăbești pentru că riști să te simți în nu știu ce fel.

Regula e simplă: pe tine nu te poate schimba nimeni. Iar tu nu poți schimba pe nimeni și nici nu merită efortul să încerci.

Singura persoană asupra căreia ai controlul ești tu.

Lupta cu lucruri, persoane, evenimente, sentimente etc. pe care nu le poți controla este risipă de timp și aduce doar frustrări.

În concluzie, te lași de fumat doar dacă vrei tu, slăbești doar dacă vrei tu, te apuci de dietă doar dacă vrei tu, citești x cărți pe lună doar dacă vrei tu, faci sport doar dacă vrei tu, înveți un sport nou doar dacă vrei tu... ai prins ideea :)

Dacă nu vrei, nu o faci.

Poate să-și bată toată lumea din jurul tău gura de pomană. Vei face 2-3 zile din respect și complezență ce ”se crede că trebuie”.

După care revii la starea inițială când toate greutățile vieții, rutinele zilnice și ”the real life” te lovește cu putere.

Pentru că atunci când ai deadline-uri care ți se dau azi și trebuie terminate ieri, când trebuie să duci copilul la școală, pian, canto, after sau când călătorești schimbând avion după avion, ți se taie imediat de noile rezoluții pe noul an impuse de alții direct sau indirect prin presiunea conformismului social.

Deci, regula numărul 1 este să-ți dorești tu schimbarea. Doar așa vei găsi motivația necesară, motivația suficient de puternică să te țină pe făgașul dorit atunci când viața reală vine cu forța unui uragan și încearcă să te trântească în starea confortabilă de echilibru.

Da, schimbarea doare de cele mai multe ori. Însă e posibil să merite.

Regula 2 pentru menținerea schimbării

21 de zile. Adică 3 săptămâni.

Cam atât durează ciclul de regenerare celulară pentru celulele pielii (la o persoană sănătoasă).

Deci, dacă o schimbare ți se pare dificilă la început e normal. Nu e nimic în neregulă cu tine sau cu voința ta. E biologie.

Regenerarea celulară reprezintă procesul de transformare a celulelor moarte în particule invizibile. Ciclul normal este de 21 de zile pentru celulele pielii și de 14 zile pentru celulele scalpului.

(tocmai de aceea la tratamentul de slăbire prin criolipoliză sau la unele tratamente faciale, efectele se observă cel mai bine după 3 săptămâni)

Regula celor 21 de zile te face să conștientizezi că e normal să ai cele mai mari dificultăți în primele 3 săptămâni de la producerea unei schimbări.

Cu alte cuvinte, o provocare cunoscută este pe jumătate mai ușoară.

Dacă reușești să te ții de noul obicei care face parte din schimbarea ta timp de 21 de zile consecutive, șansele ca acest obicei să rămână un obicei cresc substanțial.

Cresc. Nu înseamnă că schimbarea dorită devine o certitudine.

Însă vrei să folosești tot arsenalul de tehnici care te pot ajuta să menții o schimbare pozitivă în viața ta cât mai mult timp, nu-i așa?

Nu trebuie să fie greu.

Mai exact, dacă vrei să faci o schimbare nu ezita să apelezi la ajutor. Pot fi prieteni apropiați, personal traineri sau specialiști. Important e să apelezi la ei pentru că vei vedea că în echipă totul e mai simplu.

De exemplu, noi anul acesta ajutăm toți clienții ce își propun un obiectiv legat de corpul lor printr-un sistem S.M.A.R.T. de stabilire și urmărire a obiectivelor.

Și atât.

Pentru început este suficient să ții cont de aceste două reguli:

  1. Schimbarea vine din interior.
  2. Ține-te de o schimbare 21 de zile consecutiv.

Încă ceva

  1. Avem până la finalul lui ianuarie 2020 ceva tare, care îți oferă o recompensă dacă ai reușit să-ți atingi obiectivele de sănătate sau/și beauty. Detalii aici.
  2. Dă share la acest articol pe rețelele sociale sau direct prietenilor ca să îi ajuți să facă schimbări pozitive în viața lor. Nu îi poți schimba tu. Dar îi poți inspira.

Succes!

Lasa un comentariu

Mentiunam faptul ca toate comentariile trebuie aprobate inainte de a fi publicate